Tuesday, May 22, 2007

Pagina de jurnal

17.04.2007



Integrala sonatelor pentru pian si vioara de L.wan Beethoven.



Astazi,am avut un noroc,pe care nu multi il au.Am auzit fara sa vreau la colegii mei,programul din seara aceasta al Filarmonicii din Iasi,loc unde,atunci cind se iveste ocazia,imi desfat simturile ascultind fragmente de muzica,in special cea clasica,a unor compozitori precum:J.S.Bach,W.A.Mozart,L.wan Beethoven,Buxtheude,Reger,Handel,G.Verdi si alti muzicieni de renume,care nu numai ca au creeat cu anumite scopuri diferite lucrari,dar au si lasat pentru generatiile viitoare aceasta arta plina de viata:MUZICA.

Fara sa stau prea mult pe ginduri,l-am luat pe colegul meu Iulian,iar la ora 18:30,dupa ce am baut un suc,am fost negresit prezenti in sala de concerte a Filarmonicii.

La ora 19:00 a inceput concertul sustinut de doi muzicieni austrieci:Irma Kliauzaite-pian si Luz Leskowitz-vioara,care dupa parerea mea,au sustinit concertul cu o tactica pe care nu multi o au.Ei si-au ales pt a sustine "Integrala sonatelor pentru pian si vioara de L.wan Beethoven"citeva piese pe care le-au aranjat in patru parti distincte,fiecare parte fiind in gama diferita.Astfel:
-partea I in Fa major(F dur)

-partea a II-a in Mi major(E dur)

-partea a III-a in la minor(A moll)

-partea a IV-a in La major(A dur)

A avut loc si un mic incident,la care publicul nu a intirziat sa schiteze un zimbet discret,atunci cind violonistului i-a cazut pupitrul impreuna cu partiturile,dintr-o mica neatentie a acestuia.
Impreuna cu pianista,care neabosit interpreta la acest minunat instrument piesele in allegro vivace si presto,as vrea sa spun ca cei doi au avut o colaborare de exceptie in care semnele discrete si in acelasi timp rapide,nu au lipsit deloc.
In fine...vreau sa spun draga jurnalule ca imi pare rau ca nu ai suflet si ratiune ca sa poti intelege si tu ceea ce eu doresc sa invat sa inteleg...MUZICA.